Bungekören

Bungekören är pastoratets kyrkokör och är en blandad kör med fyra stämmor: sopran, alt, tenor och bas. Vår huvudsakliga uppgift är att sjunga i pastoratets olika gudstjänster under kyrkoåret och då framförallt vid de stora högtiderna första advent, julottan och påskdagen. Vi sjunger även vid till exempel minnesgudstjänsterna under Allhelgonahelgen och andra högtider som till exempel konfirmation. Förutom de sakrala framträdandena så genomför vi även egna konserter till exempel i sommarmusikprogrammet. En och annan soaré med olika teman och spex hinns också med.

Vi övar torsdagar mellan klockan 18.30 och 20.50 som regel i Bungegården men ibland i Fårö församlingshem.

Vi ser gärna att fler kommer med och sjunger. Välkommen du också! Kontakta vår körledare, kantor Emeilie Stolpe Marklund, för mer information.

Styrelsen: Lasse Wootz, ordförande, Laila Kellström, sekreterare, Johan Aronsson, kassör, Gunilla Drysén, ledamot, Emelie Stolpe Marklund, körledare.

Bungekörens basar under övning med Birgit Sjöstedt Gahnfelt